Evaluering
Evaluering
evaluerings- og opfølgningsplan
Emner der jævnligt evalueres.
Evaluering
|
Form
|
Frekvens
|
---|---|---|
Elevstandpunkter
|
Karakterbøger: 2. til 6 klasse - udtalelser og standpunkter. Lærermøder. |
Karakterbøger fire gange årligt. Forældresamtaler 1 gang årligt og efter behov. |
Elevernes faglige færdigheder
|
Interne test, fremlæggelser og nationale test mm.
|
Dette er forskelligt fra fag til fag og bestemmes af den
enkelte lærer. Frivillige Nationale Test følges på de respektive klassetrin,
som testen henvender sig til. Hvert år har alle klasser fra 2. -8. klasse 2
interne årsprøver
|
Elevtrivsel
|
Lærermøder hvor hvert barn følges af lærergruppen omkring
barnet. Elevsamtaler med klasselærer.
|
Lærermøder to gange årligt og elevsamtaler en gang.
|
Undervisningsmiljø/ undervisningsmiljøvurdering |
Spørgeskemaundersøgelse af undervisningsmiljø, UMV,
elevråd samt lovpligtigt tilsyn
|
UMV hvert 3., 4. år. Elevråd 3-4 gange årligt.
Tilsynsførende 1-3 dage årligt.
|
Arbejdsmiljø / arbejdspladsvurdering
|
Arbejdsmiljødag eller spørgeskema. Arbejdsmiljøudvalg, arbejdstilsynet | Arbejdsmiljødag en gang årligt. Arbejdsmiljø-udvalgsmøder,
4 gange årligt. Arbejdstilsynet ca. hvert 3. år
|
Lærerfaglighed og trivsel
|
Medarbejderudviklingssamtaler.
|
En gang årligt
|
Lærersamarbejde | Lærerrådsmøder og fagudvalgsmøder
|
Lærerråd fire gange årligt. Fagudvalg fire gange årligt
pr. fag.
|
Samarbejde lærer/ledelse |
Medarbejdersamtaler samt lærerrådsmøder
|
Henholdsvis én og fire gange årligt
|
Elevstandpunkter og trivsel
Elevernes udbytte af undervisningen og forståelse af faget følges nøje af faglærerne. Tiltag sættes i værk i tæt samarbejde mellem skole og hjem.
Ud over de daglige observationer lærerne gør i klassesituationen, evalueres den enkelte elevs faglige udbytte og trivsel af lærergruppen ved to årlige lærermøder. Disse forberedes ved skriftlige vidnesbyrd fra lærerne og følges op i samarbejde mellem skole og hjem, eventuelt AKT og den pædagogisk-psykologiske rådgivning, der er tilknyttet skolen.
I folkeskolen udarbejdes elevplaner. På Krebs’ Skole har vi tradition for at varetage evaluering og tiltag i forhold til den enkelte elev ved afholdelse lærermøder og vidnesbyrd.
Undervisningsmiljøvurdering
Opfølgning
Generelt er alle disse hyppigt forekomne og stærkt rammesatte evalueringer en del af skolens opfølgning. Her afdækkes udfordringer (opmærksomhedspunkter) og løsningsmodeller diskuteres (opfølgningstiltag).
Tilsynsførendes rapport
Karaktergennemsnit og overgangsfrekvens